مقدمه تکنیک های فروش در بازاریابی مدرن
فروش ، نوعی کمک به دیگران است برای ارتقای کیفیت کار و زندگی آنها .
درسال های اخیر ، فروش تغییرات شگرفی داشته . رقابت ها ، فوق العاده شدیدتر و فروشنده ها خیلی بیشتر شده اند . آنهایی که می خواهند مشتری بیشتری جذب کنند ، باید هوش و شخصیت برتری داشته باشند و حتی نوع لباس پوشیدن ، صحبت کردن و راه رفتنشان هم اهمیت پیدا می کند .
رقابت در فروش ،مثل رقابت در مسابقات ورزشی است که اگر دائم آموزش نبینید و تمرین نکنید ، رقبا از شما جلو می زنند . اگر بطور دائم بهتر نشوید ، حتما بدتر می شوید .
از گذشته تا به حال فروشندگان قلابی در کمین هستند تا با فریب و کلاهبرداری مشتریان را وادار به خرید محصول کنند و چنین به نظر می رسد که وظیفه یک فروشنده این است که آنقدر باهوش و زیرک باشد که مردم را وادار به آنچه نمی خواهند یعنی خریدن کنند .
بازار پر رقابت امروزی کمپانی ها را بر آن داشته است که با موضوع فروش بطور جدی برخورد کنند و فقط از فروشندگان حرفه ای و خبره برای فروش کالاهای خود استفاده نمایند .
مشتریان امروزی دیگر فروشندگان پرحرف و افاده ای را که فقط به فکر منافع مادی و زودرس خود هستند را تحمل نمی کنند . فروشنده امروزی باید در تماس نزدیک با مشتری بوده و نقش راهنما و مشاور او را داشته باشد .
قصد یک فروشنده عبارت است از کمک به مردم در بدست آوردن احساس خوشایندی که آنها می خواهند از آنچه که خریده اند و درباره خودشان داشته باشند .