قانون 80/20 مشتری یابی
مطابق قانون 80/20 ، به تقریب ، 80 درصد از محصولات شما را 20 درصد از مشتریان تان خریداری می کنند .
یعنی 20 درصد از مشتریان شما 80 درصد از درآمدتان را تامین می کنند . پس برای مشتریان بهتر ، زمان بیشتری صرف کنید .
ارتباط برقرار کنید و به مشتریان قدیمی خود زنگ بزنید . این کار بسیار آسان و البته مهم است . اما در عین حال همیشه به جذب مشتریان جدید فکر کنید .
کار فروش دست کم 3 مرحله دارد : پیدا کردن مشتری ، توضیح دادن به مشتری که چرا خرید از شما بهترین خرید است و بالاخره نهایی سازی فروش .
80 درصد از وقت تان را باید بگذارید برای پیدا کردن مشتری و صحبت با او ، 20 درصد باقیمانده را هم به نهایی سازی فروش اختصاص دهید .
هشتاد درصد نتایجی که بدست می آوریم بوسیله بیست درصد از آنچه که انجام می دهیم حاصل می شود و هشتاد درصد از فروش های ما توسط بیست درصد از مشتریانمان انجام می گیرد .