تعریف فروش در بازاریابی مدرن
فروش یکی از عوامل زیرمجموعه بازاریابی است ، به عبارتی فروش انتهایی ترین عملیات بازاریابی در یک معامله است ولی در عین حال شروع یک رابطه بلند مدت با مشتریان است .
فروشندگی حرفه ای است پیچیده و قابل تامل ، موفقیت در این حرفه در گروی برخورداری از مهارت فنی و تخصصی و مهارت برقراری ارتباط و تعامل با دیگران می باشد . برخلاف تفکرات رایج ، فروشندگی ، مجبور ساختن مشتری به خرید نیست . فروشنده کسی است که نیاز مشتری را درک نموده و بمنظور انتخاب صحیح ، مشتری را صادقانه راهنمایی نماید و سرانجام قادر باشد توافق و اعتماد مشتری را برای خرید ، جلب نماید .
بازاریابی چیست ؟
بازاریابی عبارتست از شناختن نیازها از طریق مبادله مطلوب .
بازاریابی ، هنر برند سازی است .
بازاریابی عبارتست از شناخت نظام بازار و انجام مبادله مطلوب از طریق محصول مناسب ، قیمت مناسب ، توزیع مناسب و ترویج و تبلیغ مناسب .
خریدار کیست ؟
فردی است که به طور اتفاقی با شما برخورد کرده و از شما خرید می کند .
مشتری کیست ؟
فردی است که مکررا از شما خرید می کند و شما را می شناسد و به کسب و کارتان وفادار است .
کار فروشنده :
وظایف یک فروشنده ، جذب و حفظ مشتریان است . معیار کارآمدی فروشندگان ، تعداد جذب مشتریان جدید یا فروش به مشتریان قبلی در مدت زمان خاصی است .