شناخت گروه هدف در بازاریابی مدرن
مشتریان شما واقعا چه کسانی هستند؟ کجایی اند؟ چند ساله اند؟ میانگین درآمدشان چقدر است؟ میانگین
تحصیلاتشان چطور؟ هر چه اطلاعات شما درباره مشتری هایتان یا گروه هدفتان دقیق تر باشد ، مشتری هایتان
را بهتر می توانید انتخاب کنید . آن وقت به جای اینکه مسلسل بردارید و شروع کنید به رگبار بستن ، کافی است
یک تیر و کمان بردارید و با دقت تیر بیاندازید .
واقعیت این است که هیچکدام از مشتریها به شما ، شرکت شما و محصول شما اهمیتی نمی دهند . آنها فقط نگاه
می کنند که شما چکار می کنید تا آنها راحت تر زندگی کنند . چه تفاوت فاحشی را می توانید در کیفیت زندگی
آنها ایجاد کنید ؟ مثلا اگر یه مشتری می رود سراغ بیمه ، هیچ علتی ندارد جز اینکه می خواهد احساس امنیت
داشته باشد و احساس امنیت یعنی ارتقای کیفیت زندگی ، یعنی بهبود زندگی .
پس شما باید درباره محصولات و خدمات خودتان تبلیغ کنید و به وضوح به مشتریانتان بگویید که مزایای محصول
شما چیست .
مشتری باید این را درک کند که شما خصوصیات کالای مورد نیاز او را کاملا شناخته اید و توانسته اید محصولی
به او عرضه کنید که اگر بهترین نباشد ، یکی از بهترین های موجود در بازار است . باید مدام این سوال را از
خودتان بپرسید که این مشتری چرا محصول شما را می خرد و چرا آن یکی را نمی خرد؟ اگر چشمتان را به این
حقیقت مهم ببندید ، به یقین فروشنده موفقی نخواهید شد .